Csataterek 100%
A magyar történelem csatáit mutatja meg a stratégiai szimulációs Csataterek. Muhi, Nándorfehérvár, Zenta – a magyar történelem emblematikus eseményei, amelyek meghatározták az ország sorsát a következő évtizedekre és évszázadokra, mégsem tudunk róluk eleget. Az egyes epizódokban egy-egy fontos csata rövid történetét dolgozzuk fel, alapvetően a hadmozdulatokra koncentrálva. Az animációk nem csak tartalmukban hiánypótlók, hanem a látvány szempontjából is: a mai kiskamaszok, tinédzserek naponta játszanak virtuális stratégiai játékokkal, magyar vonatkozású, valódi ismereteket adó, edukációs célú animációval vagy játékkal azonban sehol találkozhatnak. A Csataterek ezt a kettős hiányt szünteti meg.
A sorozat koncepciójának alapja: játszva tanulni, és tanulva játszani. Az átlagembernek és átlagdiáknak sajnos viszonylag kevés ismerete van a magyar történelem nagyobb csomópontjairól, hát még a kevéssé ismert eseményeiről. A hadtörténelem érdekes pillanatainak tanulmányozása jó lehetőség arra, hogy megteremtsük a feltételeit az érdekes részletek és nagyobb összefüggések (gazdaság és politikai szükségszerűségek, az uralkodók személyisége stb) egyidejű megismerésének, különös tekintettel az örök gyermeki igényre: „mi lett volna, ha…”
A diákok a televíziós sorozat és akár egy online edukációs történelmi játék párhuzamos segítségével megismerkednek a csatákkal és körülményeikkel, végigjátsszák őket, miközben történelmi feladatokat oldanak meg, és úgy tanulnak, hogy tehernek tekintik a tanulást - legyen a tanulás örömteli, kreatív, játékos folyamat.
A digitális környezet a mai tizenéveseknek magától értetődő, ezért elvárás is. Az animáció egy stratégiai számítógépes játék motorjára épül (Total War, intelligens környezet, 50 ezer karakter per epizód), mert a játékok világában akarunk maradni, hogy a gyerekekben könnyebben fel tudjuk kelteni az érdeklődést. A csatákat „meg lehet állítani”, egy-egy pillanatot körbe tudunk járni, és meg tudjuk mutatni, pl. meddig jutna a lovasság, ha elkanyarodna a balszárny felé stb. Az egységek és tereptárgyak (várak, folyók, domborzat stb). izgalmasan, szépen kidolgozva megjeleníthetők, a seregek dinamikus mozgásával együtt.
A virtuális elemekhez tartoznak még a szintén elkészítendő egyéb anyagok a korabeli regionális vagy európai gazdasági-politikai helyzetről (kontextusba helyezés fontos funkciója), a szemben álló uralkodók, és egyes jellegzetes egységek (janicsár, magyar nehézpáncélos lovas stb.) bemutatása.
pályázati adatok
- partner
- Katona József
- pályázat típusa
- Macskássy Gyula
- pályázat éve
- 2011
- támogatás összege
- 14 997 000 Ft
alkotók
- rendező
- Nóti-Nagy Attila
- operatőr
- Nagyillés Szilárd
- vágó
- Kis Rómeó Viktor
- narrátor
- Dengyel Iván
gyártási- és produkciós adatok
- produkciós iroda
- Media Partners Hungary Kft.
- producer
- Katona József
- gyártás tervezett ideje
- -
technikai adatok
- masteranyag
- HDCAM
- játékidő
- 7' 8''
forgalmazási adatok, díjak
- televíziós sugárzások
- M2 - 2013.06.01
M2 - 2013.06.08
M2 - 2013.06.15
M2 - 2013.06.22
M2 - 2013.06.29