Sintér 100%
Geri és Főnök konfliktusa valójában az etika konfliktusa a mai realitással. Azt a kérdést teszi fel, miként élhet az ember etikusan, miközben egy olyan világrend közvetett támogatója, ami kizárólag a pénzt tekinti mértékegységnek. Milyen lehetőségeink vannak? Kívül kell-e, lehet-e maradni? Hol húzódik együttérzés határa ma Magyarországon?
Az előkészítés felrajzolja Geri családi hátterét, drámai szükségletét: azért küzd, hogy bebizonyítsa, főleg magának, de a család női tagjainak, hogy egy férfi lehet jó. Ez Geri szemszöge, így látja a világot, a "remélem, lehet emberbarát a világ" attidűddel közelíti meg a dolgokat. Geri a táplálékláncban ma alul, kiszolgáltatottan él. Főnök viszont sodródik a világ eseményeivel, és oda áll, ahol éppen profitálhat a helyzetből. Főnök szemszöge a harcos gengszteré, attitűdje cinikus és romboló, viszont kifizetődő. Ha most éppen családokat kell kilakoltatni a pénzért, hát ezt kell tenni. Elvégre Magyarország látott már borzalmasabb dolgokat is, drámai szükséglete, hogy fenntartsa a status quo-t, amiben ő tud halászni. A konfliktus a két értékrendet ütközteti. Geri és Főnök konfliktusához szinte csak asszisztál a helyzet, előhozza a kérdéseket, amit katalizál az öngyilkosság. De mégsem ez a legfontosabb kérdés, és a probléma mellett szinte el is törpül. Túl lehet-e lépni az emberségen? Számít-e a humánum vagy már rég elvesztettük? A karaktereket nagy erők rendezik, és sodorják. Úgy tűnik, mindenki csak apró rész az egészben, és nem képes megváltoztatni a sorsfolyamot. Gerinek pénzre van szüksége, mert különben repül a család albérlete, Főnök csak kiszolgál egy nagy rendszert: ha nem ő, valaki más majd megteszi helyette. A szereplők nem önmaguk, csupán a helyzet következményei. Mégis, cselekedeteik körvonalazzák őket: Főnök beleáll és végigcsinálja szó nélkül, Geri protestál, kivonul, majd a végén önbíráskodik, amihez a többi kidobó passzív agresszióval asszisztál. A film folyamán végig változik a helyzet: ki kivel van, ki kivel áll össze? Csillagszerű összeállások dinamizálják a történetet.
Nincs megoldás. Legalábbis ez a történet nem formál jogot arra, hogy válaszoljon. Geri dühösen összeveri Főnököt, és kilép a szorításából. Ettől még elképzelhető, hogy holnap ő kerül utcára, családjával és nagy etikusságával együtt. A film képi világa és atmoszférája az agressziót építi érdességével, szemcsés filmességével (16mm, Fuji) intim, dokumentarista minimalizmussal, kézi kamerával és minimális atmoszférateremtő sound design-nal.
pályázati adatok
- partner
- Pusztai Ferenc
- pályázat típusa
- Huszárik Zoltán
- pályázat éve
- 2012
- támogatás összege
- 5 000 000 Ft
alkotók
- címváltozatok
- Skinner
- műfaj
- Rövid játékfilm
- rendező
- Fabricius Gábor
- forgatókönyvíró
- Pusztai Ferenc
- operatőr
- Garas Dániel
- vágó
- Makk Lili
- jelmeztervező
- Szabó Áron
- látványtervező
- Mátyássy Péter
- szereplők
- Szőke Tibor - Geri
Rába Roland - Szeva
Révész istván - Robi bácsi
Petrik Andrea - Geri barátnője - konzultans
- C. Molnár Emma
- rendezőasszisztens
- Ferenczik Áron
- hangmérnök
- Hammer Zsolt
- világosító
- Vándor Ádám
gyártási- és produkciós adatok
- produkciós iroda
- KMH Film
- producer
- Pusztai Ferenc
- produkciós asszisztens
- Pfeiffer Linda
- gyártásvezető
- Nemes Anita
- gyártás tervezett ideje
- -
technikai adatok
- masteranyag
- HD
- játékidő
- 11' 30''
forgalmazási adatok, díjak
- fesztiválok, díjak
- Toronto International Film Festival, 2014
Friss Hús 2.0., 2014 - televíziós sugárzások
- M1 - 2014.07.15