Magyar Média Mecenatúra

Pályázati Tükör

Sintér Sintér 100%

Geri és Főnök konfliktusa valójában az etika konfliktusa a mai realitással. Azt a kérdést teszi fel, miként élhet az ember etikusan, miközben egy olyan világrend közvetett támogatója, ami kizárólag a pénzt tekinti mértékegységnek. Milyen lehetőségeink vannak? Kívül kell-e, lehet-e maradni? Hol húzódik együttérzés határa ma Magyarországon?

Az előkészítés felrajzolja Geri családi hátterét, drámai szükségletét: azért küzd, hogy bebizonyítsa, főleg magának, de a család női tagjainak, hogy egy férfi lehet jó. Ez Geri szemszöge, így látja a világot, a "remélem, lehet emberbarát a világ" attidűddel közelíti meg a dolgokat. Geri a táplálékláncban ma alul, kiszolgáltatottan él. Főnök viszont sodródik a világ eseményeivel, és oda áll, ahol éppen profitálhat a helyzetből. Főnök szemszöge a harcos gengszteré, attitűdje cinikus és romboló, viszont kifizetődő. Ha most éppen családokat kell kilakoltatni a pénzért, hát ezt kell tenni. Elvégre Magyarország látott már borzalmasabb dolgokat is, drámai szükséglete, hogy fenntartsa a status quo-t, amiben ő tud halászni. A konfliktus a két értékrendet ütközteti. Geri és Főnök konfliktusához szinte csak asszisztál a helyzet, előhozza a kérdéseket, amit katalizál az öngyilkosság. De mégsem ez a legfontosabb kérdés, és a probléma mellett szinte el is törpül. Túl lehet-e lépni az emberségen? Számít-e a humánum vagy már rég elvesztettük? A karaktereket nagy erők rendezik, és sodorják. Úgy tűnik, mindenki csak apró rész az egészben, és nem képes megváltoztatni a sorsfolyamot. Gerinek pénzre van szüksége, mert különben repül a család albérlete, Főnök csak kiszolgál egy nagy rendszert: ha nem ő, valaki más majd megteszi helyette. A szereplők nem önmaguk, csupán a helyzet következményei. Mégis, cselekedeteik körvonalazzák őket: Főnök beleáll és végigcsinálja szó nélkül, Geri protestál, kivonul, majd a végén önbíráskodik, amihez a többi kidobó passzív agresszióval asszisztál. A film folyamán végig változik a helyzet: ki kivel van, ki kivel áll össze? Csillagszerű összeállások dinamizálják a történetet.

Nincs megoldás. Legalábbis ez a történet nem formál jogot arra, hogy válaszoljon. Geri dühösen összeveri Főnököt, és kilép a szorításából. Ettől még elképzelhető, hogy holnap ő kerül utcára, családjával és nagy etikusságával együtt. A film képi világa és atmoszférája az agressziót építi érdességével, szemcsés filmességével (16mm, Fuji) intim, dokumentarista minimalizmussal, kézi kamerával és minimális atmoszférateremtő sound design-nal.

pályázati adatok

partner
Pusztai Ferenc
pályázat típusa
Huszárik Zoltán
pályázat éve
2012
támogatás összege
5 000 000 Ft

alkotók

címváltozatok
Skinner
műfaj
Rövid játékfilm
rendező
Fabricius Gábor
forgatókönyvíró
Pusztai Ferenc
operatőr
Garas Dániel
vágó
Makk Lili
jelmeztervező
Szabó Áron
látványtervező
Mátyássy Péter
szereplők
Szőke Tibor - Geri
Rába Roland - Szeva
Révész istván - Robi bácsi
Petrik Andrea - Geri barátnője
konzultans
C. Molnár Emma
rendezőasszisztens
Ferenczik Áron
hangmérnök
Hammer Zsolt
világosító
Vándor Ádám

gyártási- és produkciós adatok

produkciós iroda
KMH Film
producer
Pusztai Ferenc
produkciós asszisztens
Pfeiffer Linda
gyártásvezető
Nemes Anita
gyártás tervezett ideje
-

technikai adatok

masteranyag
HD
játékidő
11' 30''

forgalmazási adatok, díjak

fesztiválok, díjak
Toronto International Film Festival, 2014
Friss Hús 2.0., 2014
televíziós sugárzások
M1 - 2014.07.15