A játék-özvegy 100%
A játék-özvegy
"A jövő alkoholizmusa a számítógépes játékfüggőség."
Egy 2013-as tanulmány szerint a számítógépes játékokat használó fiatalok kilenc százaléka válik szenvedélybeteggé. Magyarország lakosságának kilenc százaléka alkoholista. A két adat ijesztően hasonló.
Történetünk hőse Szilvia, aki egyedül neveli a fiát, Dávidot. Dávid is játékfüggő. A fiú 14 éves volt, amikor az apjuk elhagyta a családot. Dávid lassan, észrevétlenül depresszióba zuhant. Szilvia a magányt és a kétségbeesést pedig egyre több alkohollal próbálja feloldani. A fiút Szilvia karácsonyra egy virtuális szemüveggel ajándékozta meg. Ennek lassan két éve már. Azóta az életük megváltozott, és Szilvia azt kívánja, bár sose adta volna fia kezébe a szemüveget. Hiába próbálkozott kedveskedéssel, könyörgéssel, zsarolással, azóta nap nap után szemtanúja a fia lassú elveszítésének, akinek az elmúlt években a való világ elszürkült, a színek átszivárogtak a videojátékok virtuális valóságába. A lehangoló külvilágtól és a családjától elszigetelődött Dávid számára a boldogságot és a társas élményt egy nagyon látványos fantasy játék jelenti, ahol a főhős egy erős és határozott Harcos, olyan karakter, aki Dávid mindig is lenni szeretett volna.
Mikor Dávid már egész napokat végigjátszik, Szilvia drasztikus lépésre szánja el magát: ellopja fia virtuális szemüvegét. De nem is gondolja, hogy a fiú milyen mélyre jutott a virtuális világban, mennyire függ tőle, és milyen veszélyes tud lenni, ha elszakítják attól. Dávid képzeletében az anyja a játékbeli Gonosszá változik. A kezdeti kétségbeesése után a játékon edzett logikájával sikerül bejutnia anyja szobájába, hogy bosszút álljon, és hogy visszaszerezze a szemüveget.
A kisfilm a számítógépes játékfüggő Dávid eszmélésének krónikája, ahogyan ráébred saját függőségére.
Az interneten elérhető beszámolók találó módon játéközvegyeknek nevezik a függővé vált személyekkel élő, olykor totális mellőzöttségbe süllyedő hozzátartozókat.
pályázati adatok
- partner
- Tóth Tímea
- pályázat típusa
- Huszárik Zoltán
- pályázat éve
- 2016
- támogatás összege
- 7 005 000 Ft
alkotók
- műfaj
- dráma
- rendező
- Odegnál Róbert
- forgatókönyvíró
- Horváth Ákos - Odegnál Róbert
- operatőr
- Kiss Gravi András
- steadycam operatőr
- Khin András
- zeneszerző
- Grósz Artúr Valentin
- vágó
- Gotthárdi Balázs
- jelmeztervező
- Pirityi Emese
- szereplők
- Nagy Zétény - Fiú
Szabó Réka - Anya - rendezőasszisztens
- Beliczki Emília
- felvételvezető
- Tóth Tímea
- hangmérnök
- Udud Levente
- segédoperatőr
- Kisteleki Márton
- kameratechnikus
- Djuruska István
- focus puller
- Vidács Dávid
- berendező
- Einhorn Zsuzsa
- fővilágosító
- Szucsik József
- világosító
- Szőr Olivér, Szucsik Péter, Csikesz János
- technikus
- Pataki Zoltán
- állófényképész
- Komáromi Márk
- casting
- Makó Mária
- technikai stáb
- Márton Bettina - maszkmester
Balázs Krisztián - jelmezkivitelező
gyártási- és produkciós adatok
- produkciós iroda
- FILM-ART Stúdió Kft
- producer
- Hábermann Jenő
- társproducer
- Romwalter Judit
- produkciós munkatárs
- Mestyán Gitta
- gyártásvezető
- Gerencsér Gyula
- gyártás tervezett ideje
- 2016.07.14-2017.07.28
- forgatás tervezett befejezése
- 2017.01.22
- forgatási helyszínek
- Budapest
- utómunkák
- Generix Kft
technikai adatok
- masteranyag
- HD
- játékidő
- 14