Magyar Média Mecenatúra

Pályázati Tükör

Vidnyánszky : a színház csak a felnőtt lakosság 20 százalékát éri el

2019.04.02. 10:52

Vannak örök értékek és a marketinget akkor is az értékek szolgálatába kell állítani, ha azok nem feltétlenül tömegesek – mondta Kucsera Tamás Gergely, az MMA főtitkára. “A média mára több, mint a kultúra közvetítője, a kisebb kulturális tőkehányaddal vagy tőkedeprivációval bírók esetében magát a kultúrát jelenti” – fogalmazott Kucsera Tamás Gergely. Rámutatott, hogy a mai gyerekek beleszületnek az internetbe, előbb ismerik meg a technikát, mint ahogy értékítéletük, ízlésük lenne, miközben hiányzik az irányt mutatni, példát adni tudó, a helyes és gyors választ segítő magasabb életkorú korosztály.

Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója kiemelte: az elmúlt évben több mint nyolcmillió néző volt a hazai színházakban, amivel ott vagyunk Európa élvonalában. Kitért ugyanakkor arra, hogy a színház csak a lakosság mintegy 20 százalékát, a gyerekeknek pedig 40 százalékát éri el. Előadásában beszélt azokról a kezdeményezésekről, amelyekkel a Nemzeti Színház egyre több olyan emberhez tudja eljuttatni előadásait, akik számára az elérési lehetőség igen korlátozott. Örömtelinek nevezte, hogy immár évi több milliárd forint áll rendelkezésre arra a programra, amelynek segítségével minden gyerek eljuthat színházba. Hozzátette: vidéken egyre jobb az ehhez szükséges infrastrukturális háttér. “A Nemzeti két éve meghirdetett programja keretében négy előadást láthatnak ingyen a diákok és pedagógus kísérőik, tapasztalataink szerint nagy hatással tudunk lenni ezekre a gyerekekre” – hangsúlyozta Vidnyánszky Attila.

Jankovics Marcell filmrendező, az MMA alelnöke szerint a digitális forradalom paradigmaváltást jelent: a hagyományos kultúrának lassan vége van, miközben az új még nem látható. “Minden felgyorsul, az alkotóművészet válságba jut, az előadóművészet nem. Hatalmas az elavulási tempó, a tartósságban, hosszú távban gondolkodás nem üzlet. A kor sajátos üzenete, hogy adoptál, hátha a régi érték az új médiumban, formában hatni fog” – fogalmazott Jankovics Marcell.

Kollarik Tamás, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának tagja, a Magyar Média Mecenatúra program koordinátora azt emelte ki, hogy a jelenleg működő filmtámogatási struktúrával hármas célt tűztek ki: gyártást, értékmegőrzést és képzéseket. Szólt arról, hogy a filmtámogatási rendszer két nagy egysége a Nemzeti Filmirodán belül működő közvetett, illetve a Médiatanácson és a Magyar Nemzeti Filmalapon keresztül elérhető közvetlen támogatás. A magyar állam elkötelezettséget és felelősséget vállalt a modern digitális korban a tartalom támogatására. A támogatási rendszer a kortárs magyar filmek támogatása mellett ösztönzi az ideérkező bérmunkát is – mondta Kollarik Tamás. Mint elhangzott, az Oscar-díjas Mindenki című rövidfilmet, amely a Mecenatúra program Huszárik Zoltánról elnevezett kisjátékfilmes és kísérleti filmes pályázatán nyert támogatást, csak online felületen több mint 600 ezren látták.

 

Forrás: nullahategy.hu