Magyar Média Mecenatúra

Pályázati Tükör

Csataterek Csataterek 100%

A magyar történelem csatáit mutatja meg a stratégiai szimulációs Csataterek.  Muhi, Nándorfehérvár, Zenta – a magyar történelem emblematikus eseményei, amelyek meghatározták az ország sorsát a következő évtizedekre és évszázadokra, mégsem tudunk róluk eleget. Az egyes epizódokban egy-egy fontos csata rövid történetét dolgozzuk fel, alapvetően a hadmozdulatokra koncentrálva.  Az animációk nem csak tartalmukban hiánypótlók, hanem a látvány szempontjából is: a mai kiskamaszok, tinédzserek naponta játszanak virtuális stratégiai játékokkal, magyar vonatkozású, valódi ismereteket adó, edukációs célú animációval vagy játékkal azonban sehol találkozhatnak. A Csataterek ezt a kettős hiányt szünteti meg.

A sorozat koncepciójának alapja: játszva tanulni, és tanulva játszani.  Az átlagembernek és átlagdiáknak sajnos viszonylag kevés ismerete van a magyar történelem nagyobb csomópontjairól, hát még a kevéssé ismert eseményeiről.  A hadtörténelem érdekes pillanatainak tanulmányozása jó lehetőség arra, hogy megteremtsük a feltételeit az érdekes részletek és nagyobb összefüggések (gazdaság és politikai szükségszerűségek, az uralkodók személyisége stb) egyidejű megismerésének, különös tekintettel az örök gyermeki igényre: „mi lett volna, ha…”

A diákok a televíziós sorozat és akár egy online edukációs történelmi játék párhuzamos segítségével megismerkednek a csatákkal és körülményeikkel, végigjátsszák őket, miközben történelmi feladatokat oldanak meg, és úgy tanulnak, hogy tehernek tekintik a tanulást - legyen a tanulás örömteli, kreatív, játékos folyamat.

A digitális környezet a mai tizenéveseknek magától értetődő, ezért elvárás is.  Az animáció egy stratégiai számítógépes játék motorjára épül (Total War, intelligens környezet, 50 ezer karakter per epizód), mert a játékok világában akarunk maradni, hogy a gyerekekben könnyebben fel tudjuk kelteni az érdeklődést.  A csatákat „meg lehet állítani”, egy-egy pillanatot körbe tudunk járni, és meg tudjuk mutatni, pl. meddig jutna a lovasság, ha elkanyarodna a balszárny felé stb.  Az egységek és tereptárgyak (várak, folyók, domborzat stb). izgalmasan, szépen kidolgozva megjeleníthetők, a seregek dinamikus mozgásával együtt.

A virtuális elemekhez tartoznak még a szintén elkészítendő egyéb anyagok a korabeli regionális vagy európai gazdasági-politikai helyzetről (kontextusba helyezés fontos funkciója), a szemben álló uralkodók, és egyes jellegzetes egységek (janicsár, magyar nehézpáncélos lovas stb.) bemutatása.

pályázati adatok

partner
Katona József
pályázat típusa
Macskássy Gyula
pályázat éve
2011
támogatás összege
14 997 000 Ft

alkotók

rendező
Nóti-Nagy Attila
operatőr
Nagyillés Szilárd
vágó
Kis Rómeó Viktor
narrátor
Dengyel Iván

gyártási- és produkciós adatok

produkciós iroda
Media Partners Hungary Kft.
producer
Katona József
gyártás tervezett ideje
-

technikai adatok

masteranyag
HDCAM
játékidő
7' 8''

forgalmazási adatok, díjak

televíziós sugárzások
M2 - 2013.06.01
M2 - 2013.06.08
M2 - 2013.06.15
M2 - 2013.06.22
M2 - 2013.06.29