Magyar Média Mecenatúra

Pályázati Tükör

A játék-özvegy A játék-özvegy 70%

A játék-özvegy "A jövő alkoholizmusa a számítógépes játékfüggőség." Egy 2013-as tanulmány szerint a számítógépes játékokat használó fiatalok kilenc százaléka válik szenvedélybeteggé. Magyarország lakosságának kilenc százaléka alkoholista. A két adat ijesztően hasonló. Történetünk hőse Szilvia, aki egyedül neveli a fiát, Dávidot. Dávid is játékfüggő. A fiú 14 éves volt, amikor az apjuk elhagyta a családot. Dávid lassan, észrevétlenül depresszióba zuhant. Szilvia a magányt és a kétségbeesést pedig egyre több alkohollal próbálja feloldani. A fiút Szilvia karácsonyra egy virtuális szemüveggel ajándékozta meg. Ennek lassan két éve már. Azóta az életük megváltozott, és Szilvia azt kívánja, bár sose adta volna fia kezébe a szemüveget. Hiába próbálkozott kedveskedéssel, könyörgéssel, zsarolással, azóta nap nap után szemtanúja a fia lassú elveszítésének, akinek az elmúlt években a való világ elszürkült, a színek átszivárogtak a videojátékok virtuális valóságába. A lehangoló külvilágtól és a családjától elszigetelődött Dávid számára a boldogságot és a társas élményt egy nagyon látványos fantasy játék jelenti, ahol a főhős egy erős és határozott Harcos, olyan karakter, aki Dávid mindig is lenni szeretett volna. Mikor Dávid már egész napokat végigjátszik, Szilvia drasztikus lépésre szánja el magát: ellopja fia virtuális szemüvegét. De nem is gondolja, hogy a fiú milyen mélyre jutott a virtuális világban, mennyire függ tőle, és milyen veszélyes tud lenni, ha elszakítják attól. Dávid képzeletében az anyja a játékbeli Gonosszá változik. A kezdeti kétségbeesése után a játékon edzett logikájával sikerül bejutnia anyja szobájába, hogy bosszút álljon, és hogy visszaszerezze a szemüveget. A kisfilm a számítógépes játékfüggő Dávid eszmélésének krónikája, ahogyan ráébred saját függőségére. Az interneten elérhető beszámolók találó módon játéközvegyeknek nevezik a függővé vált személyekkel élő, olykor totális mellőzöttségbe süllyedő hozzátartozókat.

pályázati adatok

partner
Tóth Tímea
pályázat típusa
Huszárik Zoltán
pályázat éve
2016
támogatás összege
7 005 000 Ft

alkotók

műfaj
dráma
rendező
Odegnál Róbert
forgatókönyvíró
Horváth Ákos - Odegnál Róbert
operatőr
Kiss Gravi András
steadycam operatőr
Khin András
vágó
Gotthárdi Balázs
jelmeztervező
Pirityi Emese
szereplők
Nagy Zétény - Fiú
Szabó Réka - Anya
rendezőasszisztens
Beliczki Emília
felvételvezető
Tóth Tímea
hangmérnök
Udud Levente
segédoperatőr
Kisteleki Márton
kameratechnikus
Djuruska István
focus puller
Vidács Dávid
berendező
Einhorn Zsuzsa
fővilágosító
Szucsik József
világosító
Szőr Olivér, Szucsik Péter, Csikesz János
technikus
Pataki Zoltán
állófényképész
Komáromi Márk
casting
Makó Mária
technikai stáb
Márton Bettina - maszkmester
Balázs Krisztián - jelmezkivitelező

gyártási- és produkciós adatok

produkciós iroda
FILM-ART Stúdió Kft
producer
Hábermann Jenő
társproducer
Romwalter Judit
produkciós munkatárs
Mestyán Gitta
gyártásvezető
Gerencsér Gyula
gyártás tervezett ideje
2016.07.14-2017.05.31
forgatás tervezett befejezése
2017.01.22
forgatási helyszínek
Budapest

technikai adatok

masteranyag
HD
játékidő
15

forgalmazási adatok, díjak