Magyar Média Mecenatúra

Pályázati Tükör

KÖZTESPONT KÖZTESPONT 30%

Történet: A történet egy vándorról szól, aki az útját járva egy erdő mélyére kerül, ahol megpihen. Mikor lecsendesedik körülötte minden, azt tapasztalja, hogy hallja a fákat beszélni, ért a fák nyelvén. Az emberek közé nem mehet többé, hiszen így már nem egészen ember. Viszont a fák sem fogadhatják be maguk közé, hisz nem fa, hanem ember. A vándor két világ között rekedve keresi tovább az útját. A film e két állapot közötti létezést dolgozza fel. A változás előtti időszakot, mikor már nem léphetünk vissza az eredeti állapotba, de még nem érkeztünk meg sehová. Az állapot lehet egy pillanat, de tarthat végeláthatatlanul hosszú ideig is, lehet a megrekedés állapota de ugyan így lehet egy pozitív átalakulás előszobája is. Mondanivaló: A filmben a két állapot közötti létezést szeretném bemutatni. Azt a fázist, amikor becsukódott mögöttünk minden ajtó, de még nem nyílt ki az előttünk egyetlen új sem. Ez egy érzelmileg sűrű állapot. Pont annyi kétely, félelem és bizonytalanság van benne, mint remény és lehetőség. Ebben a fázisban pont annyi az esély arra, hogy mindent megnyerjünk, mint hogy mindent elveszítsünk. Átmenet. Az a sötét állapot, amikor megszűnök létezni. Mivel nem vagyok egyik állapotban sem, ezért nem létezem. Ebben az állapotban az ismert és megszokott törvényszerűségek nem működnek. Az időt, a teret, a hangokat és a nézőpontokat is máshogy érzékeljük, mint eddig. Nincs kapaszkodó. Nincs ismerős felület. Csak az ismeretlen van. így nincsenek kontúrjaim, ahogy a víznek, így a vízfestéknek sem. A versnek szomorú hangulata van. A filmemben nem a reménytelenséget szeretném bemutatni, hanem egyszerre a két állapotot, azt a sűrűséget, mikor egy pillanatba sűrűsödik a lehetőség a változásra, ami lehet jó de lehet rossz is, de semmiképp sem maradnak ugyanúgy a dolgok. Minden elmozdul, de még nem történt meg az átalakulás. Technika: Festmény animáció. Minden festett. Nincsenek éles vágások, a jelenetek közötti váltások (helyszínváltások) festékként folynak el-majd állnak össze újra a képek. Szeretném elkerülni, hogy fullasztóan sok legyen a festék, mint látvány, ezért a hangsúlyosan fontos jelentetek lennének teljes felületen megfestve. A háttérbe zajló események, vagy kevésbé hangsúlyos jelenetek, vagy képi elemek skiccszerűen lennének felvázolva, (mint egy japán aquarell festményen) ahol láthatóvá válik a fehér aquarell papír felület.

pályázati adatok

partner
Székely Orsolya
pályázat típusa
Macskássy Gyula
pályázat éve
2016
támogatás összege
3 236 250 Ft

alkotók

műfaj
festményanimáció
rendező
Szabó-Nyulász Melinda
forgatókönyvíró
Szabó-Nyulász Melinda
dramaturg
Csáki László
operatőr
Vízkelety Márton
zeneszerző
Cserepes Károly
vágó
Sass Péter

gyártási- és produkciós adatok

produkciós iroda
IKON Stúdió
producer
Székely Orsolya
gyártásvezető
Palotás Erika
gyártás tervezett ideje
2016.07.01-2017.06.15
forgatás tervezett befejezése
2017.01.15

technikai adatok

forgalmazási adatok, díjak